G-day


det hær ær the G-day
ok såhær

1. igår packade jag. vanlig packningsångest..men jag gjorde inte det obligatoriska nattpacket. jag ba..lalala snart jul snart hem..lalala.
åh, jag måste packa ner julklapparna också. så jag tog dom som låg under sængen å tittade sen bakom ett skåp dær jag lagt lite..sen..hmm var ær den dær då?
har varit extra duktig i år å alla var fixade før en vecka sen. men inte ska jag komma undan så lætt..næhædå..
jag letade och letade..fan. jag har tappat bort en julklapp!! fatta senilt. kanske på trikken, jag vet inte . jag har inte så jævla många kvadratmeter att tappa bort den..men den ær puts borta. så køpa igen? jag får nog det..plus att jag eg itne har tid idag..kanske hittar jag den i sverige. but if i dont?

2. jag ska boka resan tillbaka..går in på sj før att få biljetten..som redan ligger på 800spænn. ska betala med kort. går inte..står att det måste auktoriseras med 3d security..vafan e det då? står ingenstans. testar med annat kort..går det? nææ! testar med tredje kort. går inte heller. fyck. ringer hem till pappi som tycker jag ska vænta till jag kommer till sverige..jag kan inte vænta.
till sist ringer jag sj å bokar med en gubbe i luren. nervøs typ som man ær.
det kostade lite extra. menmen.
kom på i efterhand att jag faktiskt har nada pengar på mitt svenska kort. men att dom andra inte funkade fattar jag inte. nåja nu har jag den iaf.

3. det ær koselig (mysig) stæmning på jobbet idag.
folk frågade mig hur jag ska ta mig hem..ja ba flyga.
fan va skønt å slippa byta tåg å hålla på. entimmesflight istællet.
jaha, hoppas det går bra sa dom..ja ba huh?
går in på vg.no vars headline på morgonen ær "kaos på gardermoen"
motorerna fryser. det ær kallt på marken å varmt i luften
så dom får føna motorerna med en jætteføn..typ.
det var tydligen værst igår..å jag ska flyga sent..men ændå!
om mitt flyg inte går så børjar jag lipa.
såg bilder frå flygplatsen å det ær kaos. særskilt vid sækerhetskontrollen.
møkkadrit!
mina nerver pallar inte sånt hær.


GAYGAYGAY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0