jul på landet någonstans i sverige


ja jag kom hem då alltså.
efter lång tråkväntan.
kom hem i natten till uniform å vaknade dagen efter av att kusinlove spelade sköna boeoes kaelstigen
sen gick jag å bästisen runt i stan å fnissade. tittade på saker. och det var sådär underbart att ses igen..som det alltid är.
det är skönt och vara ute i skogen. lugnet. visst försöker man hinna med så mkt man kan men detta året känns ändå inte som om jag har tagit mig vatten över huvudet..inte lovat för mkt.
pratar i telefon med vänner jag saknat som fan.
sitter nere i mormor och morfars kök å småpratar. myser. jagar tjockishunden hundratalsvarv runtrunt i huset.
det ger mig inte ångest längre. det här med släktmiddagar å sånt. vi har slutat bråka. vi har lugnat ner oss..växt upp. visst blir jag fortfarande skitsur ibland när jag inte förstår när pappi ska förklara men vi ryker inte ihop som vi gjorde.
det är skönt å var här även om jag ibland råkar trilla tillbaka till mitt tonårsjag.

det är så lite som binder mig kvar här. i den här lilla skitkommunen. dom forna bästisarna pratar jag knappt med. en gång om året grillar jag med några men jag har lämnat hålan. jag har inget kvar, jag har bytt ut allt och det känns bara bra. det har aldrig funnits plats för mig här, sånna som jag. alltid kännt mig konstig här även om jag hittat typer som jag..jag finns inte kvar här. jag bytte ut så gott som allt..började om, började på nytt började med något bra.
det är för litet..som en trång tröja. och jag är inte den typen som nöjer mig. jag kan inte nöja mig med det här..jag vill ha mermermer. kanske blir jag aldrig nöjd kanske blir allt för litet till sist, jag vet inte, men jag stack härifrån när jag slutade gymnasiet. gjorde slut. det var nog något av det bästa jag gjort.
det är lite som en gardell bok. vi som var lite mesar när vi var små. (nu var jag ju inte mobbad eller så..)
men det är vi som kommer igen..som syns. som reser jorden runt..som flyttar och blir stora.
det är dom sk populära som blev kvar..skaffade sig pojkvän/flickvän och bor kvar på landet, skaffar hus och barn och lever ett förutsägbart svenssonliv.
vi vann
eg kanske inte någon vinner men det känns så lite..in your face!
även om man aldrig mer träffar dom eller vill träffa dom.
man växer upp och blir stor..

btw. det roligaste på julafton var nog när pappi började prata om blattar. å tyckte jag som sk andra generationens invandrare var blatte (nu är jag halvfinne då)
haha..finnblatte.
eller morfar kommentar..
pappi: vet du var blatte betyder morfar?
morfar: blatte? ja, det betyder väl neger..
haha

lite önskade jag nog att jag var blatte så jag fick köra lite mer med blattehumor som min blattebästis lite mer rättfärdigat kan göra i pk-sverige


ps. jag har fått en macbook^^ jag ska försöka lära mig den nu..ska få en privatlektion i dagarna..ska försöka att inte bli skitsur när jag inte fattar..denna datorn ska jag Inte slå sönder.
förresten finns det ett företag i spanien som håller på med anger management för officepeople. man får slå sönder datorer å bilar med stora släggor och dylikt. nu tror ju jag inte att det bara är officefolk som vill slå sönder saker. jag å en exlove diskuterade det för läänge sen..att ha ställen dit man kan gå och slå sönder saker. vi kanske skulle gjort ngt med den idén..ds

ps2. fan också att husband ska va sötast ikväll..å ba, you where for than a fuck friend to me. jag gillar dig det kunde blivit något...uuäää. ge mig mr hot nu! och damit att jag inte ska spendera nyår i england..uäää igen. ds2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0