im your handyman


jag är tillbaka. till ett land där kronprinsessans födelsedag firas offentligt. folkfest. jag tycker synd om dom.landet där det finns människor som per gessle som släpper skivor med titlar som en händig man. händig man med ä alltså, fyndigt. på bilden ser man per hålla upp sin hand. i handen står det "händig man."
på ica så kör man inte metoden stapla så många varor som möjligt på så liten yta som möjligt-metoden. ingen frågar om dom ska packa till mig.
ingen förväntar att jag ska tacka killen som tar bort dom använda tallrikarna från vårt bord när vi fikar. det låter så fånigt om jag försöker vara artig. det går inte att tilltala någon man inte känner utan att det låter oartigt. ursäkta låter faktiskt bara dumt.
jag saknar mina mates. bästa vänner, next of kins, min familj.
det här är ett annat liv i ett annat land. man borde kunna få behålla båda två ,veckopendla. två familjer två of everything.
och ingen skulle veta om det

mitt jobb är så grymt tråkigt när ingen är kvar som jag känner. försöker underhålla mig med att tänka på saker men det slutar bara med att jag tänker på ett gammalt strul eller andra i might be intreserade av. stagnation.
jag vill ha nytt, nya platser, nya vänner, nya pubar och nya män.
denna sommaren kommer man allt som oftast finna mig i en container, muttrandes "kuken" för mig själv.
ibland avundas jag dom. som bor där på landet, som köper hus och gifter sig. skaffar volvo vovve villa. och barn.
det verkar så enkelt..och förutsägbart. tråkigt och tryggt på något vis.
jag är mer som kerstin thorvall. kåt och rastlös.jag vill resa runt, skriva, gärna träffa vackra män.
om det skulle vara en annan tid skulle jag förmodligen varit en kvinna som rymde med cikcusen..eller seglade som sju haven. sjökvinna, det hade varit något det.

men im happy and im sad. det är nytt nu igen. det är sommar och snart ska jag hälsa på min bästaste vän och då ska vi på utflykt

image20

Kommentarer
Postat av: djungeltant

kom snart kåtis, jag behöver dig

2007-07-19 @ 02:13:51
Postat av: ellinor

oh love.
per gessle och kronprinsessan kan skapa en ny monarki på en öde söderhavsö tycker jag. och city college och hela brighton kan slås ihop med sverige, då kan vi alla bo nära varandra och leva lyckliga i alla våra dagar.
lycka inkluderar inte män.
antingen är dom no-shows eller så är dom ex som skickar jobbiga sms. så länge vi har glen behövs inga fler män. länge leve glen.
hope you're well dear. loves you. xxx

2007-07-19 @ 20:43:01
URL: http://ellinor.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0