tio saker


1. jag berattade aldrig om mina shoppingskills. jag hade sonder mina solgasogon och kopte nya dagen efter. fatta skickligt. solglasogon som inte ser mongo ut (pa mig) hittar man inte varje dag. dock blev jag lite peppad av i & m som tvingade in mig i affarer for att kolla. jag tanke..det gaaar inte. men det gick

2. vad ar grejen med hostel utan toapapper eller tval. vi gick inte till vart forra hostel sist vi var i aukland tillsammans ..vilket misstag. dom hade inte toapapper pa toaletterna och inget tval. inte ens glodlampor pa halften av toaletterna. nar m gick och fragade efter papper sa blev han erbjuden att kopa papper!! for 3 dollar..=15 spann..helt sjukt. sa han gick a kopte eget papper til oss. jag menar..ok att man kan bo pa budgetstallen men vafan..toapapper borde val anda inga..?

3.  jag har kopte nya horlurar. m & i mobbade mig for mina gamla ipodlurar som jag haft i tva ar..dom ar skitkassa. men jag fattade aldrig hur kassa. nu ar det som att ha en ny ipod..me like!

4. jag hatar att lamna in tvatt. hittills har vi tvattat sjalva men nu kostade det anda sa mkt att gora det sjalv sa jag lamnade in till en trevlig gubbe. men alltsa. mina trosor och andra svettklader som legat i en pase i manga dagar..luktar inte saa gott. i hade smutstrosorunder sin resa i ansien som hon lat ligga lite for lange..dom borjade mogla..harligt!
det kanns for privat och pinigt att lamna in mina smutsiga trosor till nagon okand.
men det varsta var i indien dar dom tog betalt for antal plagg..sa dom plockade upp alla klader..inklusive trosor framfor ogonen pa en ..for att rakna. kandes ju sadar kul..
anyways..nu har jag tvattat for sista gangen har och gubben var trevlig

5. jag har fortfarande svart for indiska man och blir lite reserverad (mer reserverad) nar jag traffar dom for att jag tror dom ska va som manga man i indien och se mig som ett sexobjekt bara for att jag har linne pa mig. det ar svart att slappa det.

6. jag har sa mkt att fixa pa natet idag sa jag forsoker hitta annat att gora..undvika det ett slag..men jag skaaa.

7. slangde mina gamla cheap mondays..dels for att fa mer plats dels for att dom var helt sprackta i skrevet..men jag saknar dom..det var mina mysbrallsjeans..

8. laste att det var 23 grader i sydney haromdan..wtf..det ska ju va soool. jag ska ju ligga pa stranden..

9. pratade med husband precis. blev sadar glad och lojlig.. jag paminde honom om hotellgrejen. och jag sa att jag langtade efter att kla av honom. han sa att han sag fram emot det..:)

10. m hade en liten thing med skrap. han maste alltid ta allt skrap och trycka ihop det till minsta lilla. typ om vi alla var ute och at sa tog han altid allt vart skrap och tryckte ihop det sa litet han kunde..det tycker jag ar sott.
hoppas dom inte trottnade helt pa mig efter mina moodswingsgrejer. men jag vet vad det ar. jag blir irriterad eller ledsen over saker och jag har sa svart att fa det ur mig,..eller att satta ord pa det. sen gar jag och eldar upp mig och tjurar som fan.  jag ska lara mig att braka och ta tag i konflikter och sant. jag ska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0