on top


jag börjar få lite ordning här nu.
imorgon ska jag på intervju
imorgon kommer familjen
imorgon fyller jag år
ikväll kommer vänner och vänners vänner. en liten get together. har inte ens sagt till så många.
och det verkar som att min lover kommer nästa vecka.
det är liksom min tid nu. mitt flow.

tänkte rensa lite bland alla dukarna jag har i min kista. har fått rätt många av mormor. både sådana hon köpt på auktion och
sådana hon sytt själv. men alltså det är ju mest dukar jag inte kommer använda. tog fram en duk som hon skrivit ett brev till som hon gett mig på 20-årsdagen

till x
du skall få en duk som jag sydde på 40-talet när jag var nere i skåne på betfälten så detta var på kvällarna jag sydde. jag tänker på det nu hur jag orkade det efter så strängt arbete. men nu får du duken från mormor. hoppas du tycker om den i framtiden.

uäää. det är så jag nästan börjar lipa. fan jag ska aldrig någongsin slänga den duken även om den kommer ligga i kistan forever.
jag tänker på hur hårt hon måste arbetar.
jag tänker på hur länge hon sparat duken. det är så de gör, den generationen. nu är det bara slit och släng som gäller.

jag missade ett familjeråd. min pappi är precis som jag. hård utåt, mjuk och lättrörd och liten inåt.
jag skulle vilja krama min pappi och säga att han duger och att jag gillar honom även om vi inte går ihop ibland.

killers - on top

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0