den där jävla tidningen



vi får en tidning hit.
aftenposten.
har aldrig tittat i den. eftersom postkassen (postlådan) e så liten så går det inte in där..å postkassen är precis vid entren vid ytterdörren..så när dom levererar tidningen så slänger dom den bara utanför dörren.
saken är det att vi inte beställt någon jävla aftenposten.
det blir bara massa extra sopor.
och jag tjurar..jag vägrar plocka upp tidningen framför dörren. vi ska inte ha den.
så det slutar alltid med att jag trampar på den på vägen in..
till slut tar någon av mina roomies in den.
i wont do that.
om jag skulle bo kvar kan jag tänka mig ett antal alternativa lösningar på problemet..tex,
-vänta tills paper-boy kommer å lämnar den och ger denne tidningen tillbaka å skäller lite.
-eller bara inte ta upp den alls..låta dom samlas på hög..tills man knappt kommer in i lägenheten
fast tänk om dom tror man dött då eller nått liknande..

fan. idag upptäckte jag när jag tittade lite närmre i min ky-katalog att den utbildningen jag tänkt mig inte alls ligger i min stad jag ska bo i..dooh.
tillbaka på ruta ett. what now?
äh..jag får ta det sen. men planen är att börja plugga nästa höst. va lite seriös och så.
får väl se hur det går med den saken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0