mens och alfahonor

det här inlägget ska handla om synkad menscykel.
det togs upp idag på lunchen. b blev såklart helt generad å obekväm. varför är det så svårt för dom, männen. tanken på att vi blöder..anyway
jag har inte vetat om det här.inte pratat om det förrän förra veckan.
men vissa kvinnor synkar alltså sin mens.
och det är weird och väldigt spännande tycker jag.
jag synkar med v som jag bor med. a som jag bodde med och bästisten.
googlade på det idag och det finns olika teorier om det där..
läs mer på feminetik om det

den jag mest tror av dom jag hittat är den här
"/.../det har med feromoner att göra, lukten av mensblod triggar igång mensen snabbare hos den som har mensen något senare än den andra, och med tiden så blir den synkroniserad."
fast jag vet inte..luktar det eg så mycket om man använder tampong?
sen funderade jag på om p-piller mens är "riktig mens". och om det finns flera kvinnor som bor med varandra och en har p-piller och därmed given tidpunkt för mens så borde denna inte kunna ändras?
och finns det vissa kvinnor som liksom är alfahonor..som triggar dom andra?? the mensleader. alfafittan?
isf är jag en alfahona, för det verkar som kvinnor runt mig synkar med mig efter min egen mensperiod (nu går jag på pills också).
v som jag bor med hade inte mens alls ofta innan jag flyttade in. nu har vi det samtidigt i princip. och hon har mens längre..lika länge som jag.
jag tycker det här är jättecoolt.
jag visste inte alls om det och hade aldrig tänkt på det innan.
jag ska helt enkelt bli mensforskare.
eller klimakterieforskare..för det är ännu en sak som man försöker sopa under mattan. det här med jobbiga illaluktande kvinnor i övergångsåldern, som det heter.
fy fan vad nedbrytande eg..bara krossa ens fysiska och sexuella självförtroende..för jag kan inte tänka mig att man känner sig så het då..ett pain in the ass som ingen riktigt vill var förstående mot.
någon gång kanske jag vågar fråga ut min mamma om det där..


idag köpte jag två bhar..för 60spänn! grymt av mig tyckte jag. och det är sånna där snygga, lite dirty, icke funktionella utan bara triggande undies. nu jävlar ska jag få tillfälle  att använda dom med.
jag å en lover snackade om att vi ska ta in på hotellrum en natt så småningom..åh. något jag velat göra läänge. hett


hittade under våra rosa täcken-bloggen idag.
sjukt bra idé.
"Det här är inte en sexblogg. Syftet är inte att hetsa upp, försköna eller tävla i erfarenheter. Vår inspiration kommer istället från caféscenerna i Sex and the city där karaktärernas samtal ofta rör sig kring sex."
jag är en sucker för att dela erfarenheter med dom som vågar.som jag vågar med. det är så kul och höra..så olika vi är. hur olika man vill ha det osv. och att alla går runt och är osäkra lite då och då.

nu blev det ett mens/sexinlägg..men aja. love me or hate me...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0