kjött



ett exempel på norges köttfixering är när jag idag efter 12,5 timmars jobb skulle roa mig med en snabbhandling på rimi..var sugen på nudlar, lagom matlagningsnivå för mig..
men jag glömmer alltid. många av mataffärerna i norge har inte ens nudlar som är veggo.
på rimi har dom kyckling och kjöttsmak..vaddå köttsmak? dom bryr sig alltså inte ens om vad det är för kött..bara det är kött..kött som kött.
när jag jobbar länge och köper en baguette på mix för att överleva kvällen så vill jag alltid ha majonäs och lte grönsaker. sen frågar dom alltid en extra gång och tittar lite konstigt på mig,,,ska du inte ha något annat på??
dom väntar på att jag ska säga..släng på en korv också..
köttare är dom.

efter att ha levt i norge en stund blir man ett fuck up med stavningen..typ stavas det kött eller kjött (norska). den där ordföljden som är olika, meningsuppbyggnaden., ställer till det.eller så börjar man funderar på om det inte är kk istället för ck osv.
om min svenska var dålig innan så stinker den nu
man blir halvspråkig så fort..

här sitter jag och lipar som en annan. jag är inte ledsen alls. jag är bara trött och mina ögon rinner bara. kan det vara sminket? kan det vara att dom säger att dom vill sova nu?
det här med att man måste tvätta av sig sminket varje kväll, annars kommer ögonfransarna att lossna- är bara bull kan jag säga..efter flera år utan att tvätta bort smink och måla på nytt (när jag orkar) så vet jag.
kanske kommer min hud i ansiktet att lossna om några år..den som lever får se.
det är kanske det här min exlover menade med att han tyckte jag var flatig..(jag menar det på ett bra sätt, sa han alltid när jag blev tjurig eftersom jag tänkte mig att han menade att jag var butch å det är jag inte heller)
men mer flata än brudbrud..det kan jag gå med på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0