mimi the vaskerihoe



ok. idag är duktighetsdagen. jag skulle vaska. ja, tvätta puckon
dagen började bra jag tänkte äta pizzfrukost framför tvn osv. slapp av.
och det gjorde jag väl men rätt förbannad
min tvättid började 13. när jag kom in så var bägge tvättmaskiner igång..på min tid!!
jag svor hundratals svordomar i huvudet.
å eftersom tvättmaskinerna är gamla å efterblivna så står det inte heller något om hur lång tid tvättandet tar.
så jag fick sitta där å vänta och hetsade upp mig i väntan på den där mimi som jag skulle säga något arg till eller iaf titta väldigt surt på, eftersom jag är rätt mesig när det kommer till kritan.
desstom är reglerna att man får ha max två tvättider i veckan. denna kvinna hade i princip bokat hela jävla dan.
så jag fick sitta där å va skitsur en halvtimme till hennes äckeltvätt var färdig. om jag hade varit lite modigare hade jag vält ner den på golvet. men jag muttrade å la den i en korg ist.
inte så hett å gräva i annans tvätt med undies å sånt.
en annan sak som är skitdålig är att det kostar att tvätta i ett hyreshus..eller det är nog bostadsrätter förresten.
en tia för varje tvätt plus en tia för torktumlaren.
så eftersom jag bara hade 3 tior så fick jag släpa mig iväg till rimi för att handla/växla. det regnade å var allmänt pissigt ute.
sen tänkte jag revenge! nu kommer min tvättid dra ut på mimis tid..(hon hade tvättid både före å efter mig..)
släpar mig in i stugan igen. lägger i en tia i torktumlaren..den äter min tia och naturligvis funkar den inte sen..fanskapsmaskin.
jaha..det finns ju ett torkskåp iaf..funkar det? Näää. kontakten var inte ens i å det fanns inget hål heller..
det enda jag kunde göra var att köra det i en centrifugeringsmaskin. en såndär gammeldags sak.
så nu är mina kläder rätt blöta å kommer ta forever att torka eftersom det aldrig blir särskilt varmt i den här flatan.
jag tror nog att jag träffade den där mimi sen..det kom i en kvinna medans jag tvättade..la dit sina grejer..sa oh va bra har dom lagat den ena maskinen har varit sönder i två uker.
det lär varit hon å hon drog den där lögnen (det var ju hon som hade tvättat i den maskinen innan mig) för att jag inte skulle klösa ögonen ur henne.
sen kan man ju tänka att man kanske kan tvätta på söndagen så man ändå inte brukar göra något särskilt..nää, där är norge så gammeldags att dom kallar söndagen vilodagen..då får man inte tvätta..!!
om man som jag är skittrött på vardagarna å inte riktigt pallar springa på stan då så har man lördagen som alt eftersom allt är stängt på söndagar då det som sagt är vilodagen. nästan alla mataffärer stänger också det är stört. så då skulle man iaf kunna tvätta på söndagen men näää
tvättstugor är misär. då är det bättre med laundrettes
jag fick inte så mkt revenge då min tvätt var klar bara tio minuter efter utsatt tid å då var hon inte ens där..:/
någon dag ska jag banne mig köpa min egen maskin så jag slipper alla stupids

Kommentarer
Postat av: annica

vår laundrette är stängd på söndagar, om det är till någon tröst. och kostar fan £3.20 per maskin som dom är hitler på att man inte får overloada.

2008-03-02 @ 22:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0