var e fjant?

-här mamma!!

förutom resan til melonia, så är trolltyg i tomteskogen (den som jag och mina systrar trott hette tomtar och troll till för något år sedan..) ,den bästa filmen jag sett som barn.

jag har äntligen fattat grejen med stjärnorna på slottet..så jag tackar min dator och 2000-talet för webtv å har snart glott på alla avsnitt.
det är något speciellt med jan malmsjös skratt..
sen kom jag på det..
det låter i princip identiskt med farfar i trolltyg i tomteskogen.
shit..jag är så bra på att göra sånna kopplingar..
men lät verkligen jan malmsjös skratt sådär på 80-talet när rösterna spelades in??
jag kan tyvärr inte hitta någonstans att malmsjö skulle varit med som farfar..:/
jag önskar jag hade filmen och var lite bra på det tekniska och kunde lägga upp ljudspår på malmsjö och farfarskrattet så ni kunde höra..

image46

jan..det här är du (till vänster).i tecknad form


btw så kommer nog jag och systrarna fortfarande roa oss med att säga repliker från tomtefilmen och fnissa när vi är över trettio gissar jag..
en som alltid kommer med är ju fjant-lajnen..
och bara genom att försöka härma ljudet av när trollmamman skall bändas ur grytan, får oss att skratta.. jämt.

Kommentarer
Postat av: pop

åh,den har jag inte sett på evigheter..kanske blir helgens sysselsättning.
"nu ska jag göra mig vacker"

2008-02-01 @ 17:34:22
URL: http://atimekilltodiefor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0