the soundtrack of dagens inlägg


elliott smith - angeles

det finns få män som får det att rysa så mycket längs min ryggrad

jag äter. plattar håret. vattnar blommor och kommer inte längre.
gosar hunden lite. han är övergosig när alla andra är borta. vaknade med honom brevid mig på kudden..snutt.
nu ligger han där igen.

jag vill träffa norgekvinnorna igen.

jag tänker på hur människor kan bli fula eller vackra efter ett tag.från ful till vacker. från vacker till ful, eller bara ointressant. hur man tappar varandra. tröttnar. blir besviken och då blir den där som var ashet inte alls något och ha längre, som husband. vår reunion var nog körd innan vi sågs. jag hade redan stängt för honom. det var som att vara med i en dålig film när han hånglade upp mig. jag kände inget.
jag kände bara en stor ensamhet.

den där natten då jag tog honom och vi upptäckte vår gemensamma kärlek för elliott. jag brukade sitta på hans golv och lugna ner mig, låta all frustration och depp bara vara med elliott i bakgrunden. han med sina rullade fags. jag med mina köptaunderdisk-marlboro. han drog sin lugg åt sidan och lät mig vara. lät mig vara förbannad och otrevlig. lät mig vara ledsen när han kramade mig. han berättade saker för mig. privata saker. jag satt tyst och lyssnade och tänkte, jag vet vad du menar.
jag saknar honom inte. jag tänker i princip aldrig på honom. vi kommer förmodligen aldrig ses eller ens prata mer. det gör inget. men vi hade en connection, den kan jag sakna.
att sitta på ett golv brevid någon, lyssna på elliott och bli lugnad.


ps. jag önskar mig elliott t-shirt/poster när jag fyller år..d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0