k


jag väntade på svar en halvtimme. sen fikade jag. sen väntade jag lite igen
nu skiter jag i det där.

däckade för mycket och är helt borta. ovanligt.

jag råkar komma in på boken allt och den här kvinnan
martina lowden


min vän k dejtade martina (eller var de ihop dunno) ett tag. typiskt k att dejta någon som är pretto, litterärt begåvad och språknörd.
v i brukade prata om heterosex vs girl on girl. jag har bara haft det ena. hon hade då bara haft den andra. (hon är bi)
vi pratar inte längre. det var år sedan vi ringde senast. k var naturligvis också intellektuelll och akademikerråtta. forskade, skrev och skrev och perfektiionistade sig och skrev om.
k brukade bli dålig. ingen doktor visste varför. efter ett tag gissade de på kroniskt dåligt immunförsvar. hon blev svag och orkade inte göra något.
vi brukade ringa och skriva brev. uppdatera varandra på området luvlife mest. hon tyckte alltid att killarna jag träffade var dumma i huvudet, särskilt d. hon tyckte att jag borde bli akademiker, bli lärare.

det börjar bli en del i den där högen. högen med vänner jag inte pratat med på snart två år.
jag orkar inte jaga människor. och jag känner inte så stort behov av k längre, vi är olika på många sätt. eller så behöver jag ju inte skriva ihop ett tiosidigt brev med vad som hänt sen senast utan bara skicka ett vykort med texten
vad gör du nuförtiden k?
k som skriver sådana där romantiska, drömmande brev som jag gillar.

och jag är ju of course lite starstruck. meen den största anledningen till att jag skulle vilja plöja 600-sidor av vad som verkar vara en prettobok, är att hon skrivit om k i den.
jag vill läsa


öh..just jag.
göra det jag skaa..nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0