friluftsdagen


idag har jag och kusinlove cyklat som fan. ut genom staden, genom rosengård. vidare mot scenery med fält runt oss...överallt. och bönder som höstar.
vi cyklade 3 mil idag. faktiskt mer än det. vi var trötta, kastade oss ner i gräset vid ett slott. klädde av oss och somnade nästan.
det är ofta man glömmer bort den,,stressen som ligger över städer. så skönt att bara komma ut där och tanka sig i lugnet och naturen. min lånade cykel var av modell herrcykel utan handbroms och plinga. (öhh vad heter dom nu? cykeltuta? haha) jag dog i en svettpöl några gånger men återuppstod.
kombinationen kort tajt kjol, herrcykel som man inte når ner med fötterna på,gjorde att jag ofta väldigt osmidigt fick svinga benet över cykeln för att komma av eller på. otaliga är dom jag skrevat för idag. det bjuder jag på.
sen kom vi in till stan..cyklade ner till rikemanshooden för ett snabbt dopp..kallt!
bjöd j på mat här sen har vi snackat skit hela kvällen
nu är jag så trött att jag inte vet vad. ont i hälen och förmodligen ont mycket mer i resten av kroppen imorgon.
finfina dagar.
och j har lärt mig hur man laddat ner..haha är så efterbliven..
nu ska jag sova och inte glo på filmen av anna span som håller på att tankas ner..;)
puss natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0