sommarvardag




första dagen på jobbet &det var helt ok faktiskt. kusinens kille var där igen. bra, då kan vi snacka skit i sommar.
det var rätt skönt att cykla dit innan alla vaknat.
jag cyklade helt lycklig hem. kollade på gullegullfölungen i hagen längs vägen. en adoreable liten krabat med minigrimma.

det finns mycket att skriva.
som att saker vänder. man hittar tillbakas till människor ibland. bury the hatchet så att säga. eller att det funkar rätt bra när jag slutar göra motstånd och faktiskt är med på något.
träffade högstadiebästisen på barndomsbästisens examen. jag gav henne till och med en kram. jag klarar henne i en liten dos. innan hon blir överlägsen och nedlåtande. det är lite komiskt att två av hennes syskon har gått och blivit kristna. efter uppväxten i den familjen. den ateistiska-vänster-hippiefamiljen.
jag tror det är bra för henne att lära sig acceptera människor som tror. jag har sjukt svårt för att så många ser ner på dem som väljer att tro. det finns så många olika anledningar till att man väljer att tro. det handlar bara om vad man tror på.
det skulle va sjukt svårt att finnas till om det inte fanns något att tro på. något kittlande. något vi inte har kontroll över.
jag blev rätt inspirerad efter att ha hört jonas gardells föreläsning som sändes på svt förra veckan i med samband att han blev hedersdoktor i teologi vid lunds universistet. han har en sån avslappnad inställningen till tro & kristendom. han skippar hela den här dömmande delen som många praktiserat genom min uppväxt.

det här skulle ju egentligen inte handla om tro.
jag saknar lägenheten lite. att kunna hänga med j..ha nära hem till bästisen och så. men jag åker till helgen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0