familjen

jag skrubbar bort färg. staplar ved. powerwalkar hunden. klipper gräs
det här är min terapi
jag står i solen och skrubbar bort gammal färg samtidigt som pappi målar vitt på knutarna av huset, mammi påtar i trädgården och hunden tittar på. jag kan se mormor från vårt hus..påta i sin trädgård
och jag känner lycka
över min familj. allt som jag tyckte va ångest tvång och regler osv när jag var yngre.
över släkten. som varit genom dödsfall och depressioner. och vi är tightare nu. få men tuffa.
familjen är ren och skär pejn ibland. men just idag slog det mig hur glad jag ändå är över den.

på kvällen handlade jag och popsis mat till familjen och mormor. jag skulle köpa kött till henne..skitsvårt..rökt fläsk eller något. jag vet knappt hur sånt därnt ser ut. hoppas det blev rätt.

ingen klump i magen när jag somnar inatt. ingen saknad ingen ensamhet. bara lugn
det är så enkelt ibland

satt hos mormor och tjatade lite idag. gillar när hon pratade om hur det var förr..jag vill höra mer och mer. idag pratade vi graviditeter. mormor gillar väldigt mycket det här barnmorskeprogrammet som gått på svt.. sen berättade hon att det minsann var andra bullar när hon var gravid..då cyklade hon till doktorn för sin undersökning. rund och fin. dessutom cyklade hon fel och fick cykla lång omväg..hihi


ps..jag gillar inte schlager men hero borde faktiskt vinna. d.s

Kommentarer
Postat av: your personal tutte

så fint det låter min djungeltutte, jag vill också ha lantfamilj! malmöboende för mig i sommar blir fram till några dagar in på augusti typ, såruvet. puss

2008-05-23 @ 00:32:16
Postat av: tjeck

kom hiit och lek lantliv med mig, min favvotutte.
nu jävlar ska vi hitta en lya du och jag.till vårt woåoåoh-liv tillsammans..

2008-05-23 @ 10:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0