29/11 part two

det har varit en bra dag trots lite tjurigheter och för mycket regn.
ikväll satt vi i en kyrka i utkanten av stan där vi var på adventskonsert.
kommer inte ihåg när jag var i en kyrka senast, jag som spenderat så mycket tid där back in the days
jag sjöng också i kyrkokör ( det var det enda man kunde göra i hembyn) sjöng på söndagsskolan också för ännu längre sedan.
på den tiden då jag var oblyg och ville sjunga solo och stå i centrum. den delen i mig känns rätt död. iallfall när det handlar om ett flertal människor.
satt där och tittade på ryggarna, nackarna och håren på alla tanter och gubbar som satt i kyrkobänkarna. jag satt och funderade på hur jag kommer se ut när jag är rynkig och vem jag kommer sitta bredvid. kanske frugan, kanske the love of my life, vem det nu är/kommer vara. jag hoppas jag är kär i den jag är med, om jag är med någon, när jag sitter där rynkig i en kyrkbänk någonstans i något land.

känner mig löjligt känslosam, det kan vara brist på sömn, det kan också vara the pain. jag är trött på den nu, höll nästan på att börja lipa när jag pratade med en sjukvårdsupplysningstant innan för min njurvärk går inte över
nu ska jag testa painkillers och se om det hjälper annars blir det häng på jourvårdcentral imorgon
det är inte så jag vill fira min mammi så jag hoppas det går över snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0