19/2

1 jag har fått tallrikarna. de ska snart upp på köksväggen..yay.

2. frugan hittade osannolikt nog mitt älskade halsband som jag varit utan i mer än ett halvår
det där med snöflingan från designermarknaden i sydney. jag som varit helt obsessed över att det är borta å insett att jag inte kan få tag på ett sånt, de som finns på ebay är för pråliga och fula.
det gick sönder dagen efter. jag vet inte om det kommer gå att laga.
det känns oki ändå, jag har ju det iaf..


;_; bildbeviset. hoppashoppas någon kan laga

3 jag försöker komma på vad det är som jag är så sjukt onöjd med. måste förändra mina vanor och möster jag blir så jävla frusterad och uttråkad, grinig i dubbel bemärkelse. stagnation. jag är så trött på att ägna så mycket timmar till slösurfande. hoppas kunna ändra det där nu.

4. jag tänker på glen och saknar er. e kom hit någongång och hälsa på i svedala nudå! och lundhovor..kom och drick drinkar med mig, så kan vi ha bitterhetsbattle.

5. jag har fått min inpackning som jag beställt. mitt hår känns faktiskt levande igen, märkligt,. och mjukt. i cant help touching myself (i håret då vaaa)

6 pratade med mormor igår. mostern ska ha iptelefoni och mormor bara " ja hon väntar på en såndär blogg eller vad det heter innan hon kan börja ringa." naw. sötmormor.

7. år efter alla andra så har jag fastnat i män som hatar kvinnor. och jag börjar tänka på varför kriminalromaner anses vara så mycket lågkultur. vad är bra litteratur lix..varför kan det inte var det som är underhållande/ avslappnande/spännande?
det stör mig att man jämt förhåller sig till prettolitteratur och vad som är fint att tycka om.
jag läste tex kafka en gång och orkade inte alls, jag tyckte det var astråkigt. har jag då inte "förstått"?
nu börjar jag tänka på "författarens död" och sådana intressanta diskussioner, hur mycket frihet en läsare har att tolka osv..
jaja, jag tänker inte gå mer in på det nu.

8. jag borde gå och träna snart.

9. kan det sluta snöa någongång då!

10. projektorn här hemma strejkar. eller uppsättningen. kanske får vi det fixat om jag ligger med min hyresvärd..huh..huh?

11. de har gjort om förpackningen på gogreens soygurt med blåbärssmak..förpackningen är större men de har typ spätt ut den så den inte alls är lika rund och god i smaken..fan ta den som ändra på soygurten.

12. äntligen! ett gratislive mojs i stan .jag ska banne mig gå dit på onsdag. join me!

13. imorgon ska jag se anna ternheim med popsis. det är min julklapp till henne (och mig) efteråt hoppas jag hooka med ed och män från back in the days. tydligen ska en av de som brukade vara med i festgänget från waay back komma ner. ska vi slå vad om att han frågar (igen) varför jag och m aldrig blev ihop och så kommer det bli  sådär pinsamt..
jag vill mest dricka sprit, vara dekandent och lyssna på musik med ed.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0