6/2 tjeck-omvärlden 0-1

jag kan ju egentligen bara kopiera och klistra in j:s bajsinlägg
jag går hem och känner mig glad och ovanligt positiv och det känns som arbetsveckan gått fort och varit enkel.
jag ska hem och fixa maten och jag har köpt semlor till oss.
jag ska äntligen fixa maten för frugan har gjort det så många gånger nu och jag ska göra den där soppan jag kollat in som ser verkar god

sen bränner jag ett grytlock på ett märkligt sätt
skär mig i fingret
bränner baguetterna
och soppan blir inte alls så god som jag tänkt mig

jag suger på att hantera besvikelser och blir astjurig
egentligen vill jag bara lipa vid sånna tillfällen
den blir ingen mysstund med frugan och jag skiter i semlan till efterrätt och nu har jag ätit den själv eftersom frugan är busy och jag tänker att semlan ändå säkert smakar bajs imorn

jag är fortfarande gråtfärdig av besvikelse.
det enklaste är väl att gå och lägga sig bara och get over ut

fan också

ge mig lite jävla sol och hångel och jag ska vara lugn och fin.
jag är lite trött på allt latent depp
och jag är lite rädd att jag kommer få nej till ledigt och oslo nästa helg.
då går jag hem och dricker vin och gömmer mig under täcket

jag har idag spenderat ungefär en månadshyra på lisas snygga tallrikar och jag har tallriksupphängare hemma...nu jävlar

en av mina absoluta favvoförfattare sara stridsberg håller på att skriva en ny bok, sub rosa
det finns en teaser publicerad i DN idag.. läs här
jag älskar hennes språk och ordkombinationer, melankolin
sara..marry me!




jag har pratat med sara en gång
jag sa..
tjeck: är ni också här för saras uppläsning, vet ni om det här är rätt ställe ? (det var ingen där)
snygg kvinna: ja, det är jag som ska läsa. jag tror det är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0