29/1


jag blir lite äcklad ibland på mitt jobb av hur dåliga matvanor mina kollegor har
det är subway, bk, pizza eller något annat skräp, hela tiden.
jag ska bli bättre på att ta med mig mat varje dag och jag köper fan inte äckelmat på 7 eleven mer.
har iallfall hittat ett falaffelställe som jag kan köra om jag inte har med mat.
det blir lite för mycket ibland att se folk trycka i sig fet mat var dag. jag äter ju sånt själv ibland men tycker jag tröttnar mer och mer. tycker inte köppizza är så gott längre. tycker inte läsk är gott till annat än pizza, chips och ev någon rätt mer och drinkar of course. det finns knappt något godis jag vill köpa längre.
jag är nog väldigt osympatisk med människor som har ett destruktiv förhållande till mat. jag vet inte hur det är..har aldrig varit där. har aldrig pendlat i vikt och varit rätt mager under hela min uppväxt. aldrig försökt banta. jag tycker väl som de flesta andra att det är lite småjobbigt när man växer. framförallt tänker jag inte tillåta att jag går upp i vikt av praktiska skäl, vill ju inte behöva byta ut en hel garderob.
jag erkänner att jag blir lite provocerad av folk med dåliga matvanor..normalviktiga som överviktiga. bor man i england å ser alla de där överviktiga som kör peramobil för att de inte orkar röra på sig så tänker jag..skärp er för fan.
det är ju en jävla hälsohets nuförtiden och jag är ingen nyttighetshitler.
det är något med människor som äter för mycket, äter fel, eller som är runt min egen ålder och har redan svårt att få plats i en vanlig skrivbordsstol. då måste man väl vilja ändra sina vanor? försöka något åt det. inte äta en stor brownie varje dag osv.
röra på sig, sluta röka osv. förr eller senare kommer ju kroppen ta stryk av mycket övervikt och/eller av dåliga matvanor.
jag börjar bli äcklad över folk som dricker läsk hela tiden också.

 det är något med mig och andra och mat som jag har svårt för ibland.

nu har jag äääntligen lyckats hitta lisa bengtsson igen
såg ett ställe där hennes tapet kostar 4000spänn
jag vill sååå gärna ha några av hennes tallrikar och sätta upp dem i köket på väggen.
sådär som mormor har tallrikar med kungafamiljen på väggen i sovrummet.
ge mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0