7/1 and you try or at least you try to try

jag är inte så bra på att skriva när jag har besök. orkar inte rapa upp vad som hänt, nyår och allt.
så lista it is

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

hoppade fallskärm, kul!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
hade inga

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
öhm..ja

4. Dog någon som stod dig nära?
nej ,tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
sverige, norge, england, nya zeeland, australien

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
ambition, ork och koncentrationsförmåga.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
jag minns speciella moments men har inte koll på datumen

8. Vad var din största framgång i år?
att sluta vara rädd för att binda mig kanske. att jag kan settla ner lite i sverige utan att freaka och känna mig instängd och fast.

9. Största misstaget?
misstag och misstag. men bad boys will be bad boys, så mycket kan jag väl säga.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
tja jag svimmade ju inte in i en stenkant detta året..men annars har jag inte varit sju bara lite svimfärdig och haft ont

11. Bästa köpet?
ehmehm. kommer inte på.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
flygbiljett och resa

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
loved ones juu.

när jag satt på hästryggen igen efter flera år.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
zeigeist- cuffs bland annat

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
typ samma.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
 övat upp mina sociala skills mer.

simmat

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
sovit. oroat mig över saker jag inte kan kontrollera

18. Hur tillbringade du julen?
hos mormor och morfar med och resten av familjen och den lilla släkten på mammas sida.

19. Blev du kär i år?

tja, jag blev väl det. tihi.

20. Hur många one night stands?
ett äkta one night stand. kommer inte ihåg hur han såg ut eller vad han hette, äkta indeed. annars bara recycling. eller nytt som jag träffade ett tag

21. Favoritprogram på TV?
the hills! nuförtiden tittar jag dock nästan bara via datorn och ser inget på tvn

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
hata vet jag inte,,jag blir väl mer besviken irriterad och uppgiven kanske.

23. Bästa boken du läste i år?
ja jonna, simone och jag, läste inte hela av men den var asbra. ska köpa den och läsa hela.

inte läst så mycket böcker de senaste halvåret. glaskupan tror jag att jag läste i våras

och noone belongs here more than you är en favvo också men inte utläst än

kan inte välja en.

24. Största musikaliska upptäckten?
jag började ladda ner musik kanske? annars kommer jag inte på någon ny stor bandcrush

25. Något du önskade dig och fick?
extern hårddisk

26. Något du önskade dig men inte fick?
inget

27. Årets bästa film?
fur är fin. shark vs. eagle gillar jag.

28. Vad gjorde du på din födelsedag?
ja, vad fan gjorde jag?

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
om jag var lite mer stabilare och mindre bittert lagd kanske

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
hösten är iaf rött hår och fläta på sidan. skinny jeans tshirt och kofta.

31. Vad fick dig att må bra?
resor, särskilt england med bästisen. sol och bad. loved ones.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
jag brukar inte gå och tråna efter kändisar så ofta

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
engagerad och engagerad men jag tänkte väl en del på FRA jag med.

34. Vem saknade du?
flera, som mormor. men mest bror tror jag och hur tajta vi brukade va

35. De bästa nya människorna du träffade?
inga jättefullträffar detta året men jag har träffat trevligt folk indeed

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
 att berätta vad jag känner och sluta vara svår och säga till när saker och ting skaver

sänka garden helt enkelt och våga vara rak

inte säga " i just wanna have some fun" när jag vill mer.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
I went walking around the city some more
people watching with a cold blank stare
and I saw your face, in everyone I swear
seems like I never get your kick quite right
I was walking slow to a dirty dive
I'm so sick and tired of trying to change your mind
when it's so easy to disconnect mine

den summerar inte men det har varit stuck länge.
det är elliott smith of course. min favvoemoman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0